Kölsträckt den 31 mars 1978 Sjösatt den 9 juni 1978. Levererad den 22 februari 1979. Dimension: 157,70 M x25,70 Mx 15,08 M. Dw.ton: 14800. Maskin: 6 Cyl. B&W - GV diesel. Effekt: 15293 KW Knop: 22 Fartygstyp: Kylfartyg. Gudmor: Vivian Milstein
Levererad till Salenrederierna i Stockholm. Under utrustningstiden, den 25 oktober 1978 omkring kl 17.00, började det brinna i lastrum 1. Anställda försökte släcka men rökutvecklingen gjorde att det inte gick att vistas i närheten. Brandkåren i Landskrona, Helsingborg och Malmö sattes in i släckningen och vid 20.30-tiden var branden under kontroll. Vid besiktningen dagen efter kunde konstateras att hela lastrum 1 var utbränt utom det undre rummet som vattenfylldes vid släckningen. All isolering och inklädsel skadades i det undre rummet. Även lastluckorna hade skadats och måste nytillverkas. Reparationen gjordes på Cityvarvet i Göteborg medan nytillverkning av lastluckor och plåtdetaljer gjordes på Öresundsvarvet.
Såld 1984 till Zenit Dry Cargo AB i Göteborg och omdöpt till ZENIT WATER. Såld i januari 1987 till Sacharissa Trading Pte. Ltd i Singapore där hon återfick namnet WINTER WATER. Såld 1989 till Kvaerner Reefer A/S i Oslo, Norge. Såld 1989 till Bylock & Nordsjöfrakt i Skärhamn. Överförd 1992 till Bahamaflagg med hemmahamn i Nassau Såld 1999 till Dobson Fleet Management i Limassol, Cypern. Registrerad i Bahamas med hemmahamn Nassau. Omdöpt till CADIZ CARRIER. Såld i oktober 2009 till indiska uppköpare och ankom Alang den 16 oktober för att föras upp på stranden den 19 november . Skrotpris 330 US-dollar /ton