Kölsträckt den 13 november 1978. Sjösatt den 3 januari 1979 Levererad den 27 april 1979 Dimension: 133,50 M x 21,00 M x 12,80 M. Dw.ton: 7000 Maskin: 2 st 16 cyl. B&W Alpha diesel Effekt: 8480 EHK. Knop: 15. Fartygstyp: RoRo-fartyg Gudmor: Britta Bertsson
Levererad till Rederi AB Oden Line i Skärhamn. Insatt på rederiets trade mellan Sverige och England. Utchartrad till Tor Line 1981. I januari 1989 blev hon ombyggd och förlängd med 27 meter vid Neue Flensburger Schiffbau-Gesellshaft. Samtidigt byttes maskinerna ut till 2 st. Wärtsilä 12V-32D dieslar. Omdöpt till TOR FLANDRIA 1989, isatt på routen Göteborg och Gent. Registrerad i oktober 1998 för Partrederi Southern Carrier i Skarhamn och omdöpt till SOUTHERN CARRIER. Utchartrad till Tor Line. Insatt mellan lmmingham och Rotterdam under tiden 27 november 1998 och 4 januari 1999. Utchartrad den 7 januari 1999 till Cobelfret B.V. i Antwerpen och insatt mellan Zeebrugge och lmmingham. Utchartrad till Stena Line AB i Göteborg under augusti 1999. Utchartrad till Flota Suardiaz 2001. Fick brand i maskin rummet 2002 och upplagd i Brest. Omdöpt till ANNA ODEN den 15 augusti 2002. Flyttad till Marshwood, Southampton för reparation i oktober 2002. Utchartrad till SOL Niver Lines i januari 2003. Såld i oktober 2003 till Cobelfret AB i Göteborg. Insatt mellan Göteborg ochh Killingholme i januari 2004. Såld 2006 till Waterways SA i Luxenburg och omdöpt till VULPINE. Seglar under Panamaflagg. Omflaggad den 29/9 2008 till Maltaflagg. Såld i april 2009 till Sarduana Shipping i Holland och omdöpt till SARDAUNA med Panamaflagg. Omdöpt till DUANA och såld som skrot till Tanzania med hemmahamn i Zanzibar. Anlände till Alang den 5 juli för att skrotas.