Sjösatt den 18 september 1963. Levererad den 19 februari 1964 Dimension: 59,50 M x 16,00 M x 9,20 M. Bruttoton: 1721. Maskin: 2 st. 8 cyl. Deutz diesel. Effekt: 2 x 1320 EHKR. Knop: 14,5 Fartygstyp: Färja Passagerare: 700 Fordon: 65 personbilar eller 11 lastbilar med släp. Propeller: 2 Roder: 2 Utrustad med borgpropeller med 250 hk elmotor.
Gudmor: Ingrid Weibull
Levererad till Skandinavisk Linjetrafik (Linjebuss International AB, Helsingborg) i Landskrona. Insatt mellan Landskrona och Tuborg hamn i Danmark. Överförd som ordinarie färja 1975, efter en tid som reservfärja, på leden Helsingborg-Helsingör. Fick Helsingborg som hemmahamn. Blev 1981 registrerad för Scandinavia Ferry Lines AIB i Helsingborg. Såld i september 1984 till L-T linjen i Landskrona för leverans 1985. Insatt i april 1985 för Scarlett Line i Landskrona för trafik till Tuborg Hamn. 1 oktober 1993 går rederiet i konkurs och fartyget läggs upp till försäljning. Såld 1994 till Free-Port Importazion i Buenos Aries, Argentina, och omdöpt till DANA STAR. Såld 1996 till Beachcomber Cruises Ltd. (Ro-Ro Shipping Ltd.) Suva, Fiji och omdöpt till ADI SAVUSAVU. Insatt i trafik mellan Suva, Savusavu och Taveuni 3 ggr/vecka. Såld 2006 till Venu Shipping Suva på Fiji och omdöpt till SINU-I WASA TOLU. Skadades vid en brand den 10 oktober 2007 i hamnen i Levuka på på ön Ovalaus, Fiji. I trafik igen efter sju veckor.