Sjösatt den 20 januari 1966. Levererad den 8juni 1966. Dimension: 90.00 M x 17,71 M x 5,65 M. Bruttoton: 4018. Maskin: 2 st KHD SBV 6 m 358 diesel , 2 st KHD SBV 12 m 350 diesel. Effekt: 12000 hkr Knop: 20,3 Fartygstyp: Färja Gud mor: Alice Warteman.
Levererad till Stockholms Rederi
AB Svea i Stockholm, hemmahamn i Helsingborg. Insatt på Skandinavisk Linjetrafik AB
nya linje Helsingborg-Köpenhamn-Travemunde.
Läggs upp den 6 mars 1974. Utchartrad till Rederi
AB Gotland, Visby juni 1974- september 1974. Insatt i trafik mellan Visby och Oskarshamn. Chartrades i augusti 1974 av British Railways och satt i trafik mellan Weymouth och Kanalöarna fram till den 26 september 1974. Upplagd i Helsingborg i oktober 1974. Såld i november 1974 till Lloyds Leasing Ltd i London för 23,25 miljoner kronor. Chartrad av British Railways. Omdöpt till EARL GODWIN den 13 januari 1975. Avgick Helsingborg till Holyhead för att byggas om. Insatt i trafik mellan fastlandet och kanalöarna den 1 februari 1975. Den 1 januari 1979 blev hon registrerad för Sealink UK Ltd. 1984 övertogs chartern av Sea Containers i Hamilton, Bermuda. Ombyggd i januari-februari 1986 vid Govan Shipsbuilders Ltd i Glasgow. Såld i mars 1990 till Nav. Arcipelago Maddalenino Spa, Neapel i Italien. (Moby Line) Omdöpt den 17 mars 1990 till MOBY BABY. Ombyggd i Livorno. Insatt i trafik mellan Piombino-Portoferralo (Elba) den 29 juni 1990. Registrerad för Moby Lines S.r.l. 2001.