Kölsträckt den 2 april 1979 Sjösattden 18 maj 1979 Levererad den 14 september 1979 Dimension: 133,50 M x21,00 Mx 12,80 M. Dw.ton: 7000 Maskin: 2 st 16 cyl. B&W Alpha diesel Effekt: 8480 EHKR. Knop: 15. Fartygstyp: RoRo-fartyg
Levererad till Rederi
AB Oden Line i Skärhamn. Insatt på rederiets trade mellan Sverige och England. Utchartrad till Tor Line i november 1982. 1987 blev hon ombyggd och förlängd med 27 meter vid Neue Flensburger Schiffbau-Gesellshaft. Samtidigt byttes maskinerna ut till 2 st. Wärtsilä 12V-32D dieslar. Omdöpt till TOR BELGIA den 5 februari 1988 och återsatt i trafik. Omdöpt den 11 december 1998 till EVA ODEN Utchartrad till Tor Line i januari 1999 och insatt mellan Göteborg och lmmingham. Insatt i trafik mellan Norge och Rotterdam i april 1999. Utchartrad till Cobelfret i Antwerpen, Belgien 2000. Såld i oktober 2003 till Cobeifret i Antwerpen Insatt mellan Göteborg och Killingholme 2004. Utchartrad till DFDS som tar över linjen i juni 2005. Insatt mellan Vlissingen och Dartford den 1 juli 2006. Blev den 11 september 2006 registrerad för Waterways S.A. i Luxenburg och omdöpt i oktober till EQUINE, under panamaflagg. Omflaggad till Belgien den 21 januari 2008. Såld till indiska upphuggare i januari 2010 och omdöpt till Winner 6 och satt under S:t Kitts & News flagg med hemmahamn Basseterre. Ankom Alang den 14 februari samma år för att huggas upp.